klik2

Popular Posts

Tweet-tweet

Followers

Arkib

Chit Chat

15 jenis makanan larangan

Salam...

Hari ni Kementerian Kesihatan menyenaraikan 15 jenis makanan yang dilarang untuk dijual.. Antara jenis makanan yang termasuk dalam kategori makanan terlarang ni adalah seperti  mee segera, gula-gula, konfeksi ais dan aiskrim, makanan segera yang berperisa dan mempunyai pewarna tiruan serta makanan-makanan yang diproses seperti daging burger, sosej dan nuget.

Kredit Gambar : 


Ni semua merupakan makanan kegemaran rakyat Malaysia.. Termasuklah aku...Hehe.. Tapi jangan panik.. Jangan risau ye kakak, abang, pak cik mak cik... Yang dilarang ni di kantin sekolah.. Kan baru-baru ni dalam TV heboh memperkatakan bahawa penjualan makanan yang tidak terkawal menyebabkan obesiti dalam kalangan murid sekolah...

Kredit Gambar


Hmmm.. Kalau difikirkan.. Salah makanan ke salah orang yang nak makan?? Aku dulu tak jumpa pun makanan-makanan macam ni.. Hehe.. Kampung kan... Ada hikmah la jugak.. Hehe.. Tapi betul, adik-adik aku pun.. Makanan macam ni dah biasa bagi diorang.. Tu yang jadi obesiti tu...

Makanan yang sihat menjadikan tubuh badan yang sihat.. Betul tak..?? Aku tak pandai nak bercakap dalam bidang ni.. Hehe.. Ak maklumat lanjut servey la kat sini.

Kredit Sumber : Harian Metro

4 Responses to 15 jenis makanan larangan

  1. zman kite skolah dolu-dolu xd bnda2 ni.. ad pon bihun sup..nasi lmak.. laksa.. kuih2 ngn air sirap je..hik3.. bgus la tu dilarang.. kang t xpsal kcik2 dpt bnyk pnykit

  2. tu pun ada yg cakap nasi lemak sumbang kpd masalah obesiti.. huhu.. takkan nak salahkan makanan kan? hehe

  3. dri salahkan makanan baik salahkan saper yang makan..saper suh x leh kawal nafsu makan..ekekee

  4. memang x leh salahkan makanan.. sebab x salah untuk makan.. tp kena pandai seimbangkan makanan.. hehe...

Link Xchange

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...