klik2

Popular Posts

Tweet-tweet

Followers

Arkib

Chit Chat

Sungguh aku keliru

Aku keliru...
Tidak tahu apa yang perlu aku lakukan..
Namun rasa itu...
Terus buat aku jadi keliru...

Aku tidak tahu...
Samakah rasa itu...
Dan buat aku terus keliru...

Makin keliru tulisan ku ini...

Takziah dan Al-Fatihah

Sekali lagi negara dikejutkan dengan insiden yang melibatkan pesawat MAS MH17 yang dalam penerbangan dari Amsterdam ke Kuala Lumpur yang terhempas di Ukraine berhampiran dengan sempadan Rusia. 

Takziah diucapkan kepada keluarga mangsa. Semoga mereka tabah mengharungi dugaan ini.

Al-Fatihah untuk mereka yang beragama Islam.


Menjemput bidadari (lirik) - Dani Setiawan







Bila yakin tlah tiba,
Teguh didalam jiwa
Kesabaran menjadi bunga

Sementara waktu berlalu
Penantian tak berarti sia sia
Saat perjalanan adalah pencarian diri

Laksana Zulaikha jalani hari
Sabar menanti Yusuf sang tambatan hati
Dipenantian mencari diri
Memohonkan ampunan dipertemukan

Reff
Segera kujemput engkau bidadari
Bila tiba waktu ketemukan aku
Ya Ilahi Robbi keras ku mencari diri sepenuh hati
Teguhkan aku dilangkah ini
Dipencarian hakikat diri
Dan izinkan kujemput bidadari
Tuk bersama menuju Mu mengisi hari...

Kini yakin tlah tiba
Teguh didalam jiwa
Kesabaran adalah permata

Dan waktu terus berlalu
Penantian tak berarti sia sia
Saat perjalanan adalah pencarian diri

Laksana Adam dan Hawa
Turun kebumi terpisah jarak waktu
Dipenantian mencari diri
Memohonkan ampunan dipertemukan

Bidadari tlah menyentuh hati
Teguhkan nurani
Bidadari tlah menyapa jiwa
Memberikan makna

Segera kujemput engkau bidadari
Bila tiba waktu ketemukan aku
Ya Ilahi Robbi keras ku mencari diri sepenuh hati
Teguhkan aku dilangkah ini
Dipencarian hakikat diri
Dan izinkan kujemput bidadari
Tuk bersama menuju Mu, mengisi hari
mengisi hari

Tegurlah aku

Teman

Tegurlah aku jika ku silap bicara,
Tegurlah aku andai kau rasa ada dusta dalam bicara,
Tegurlah aku jika aku dalam gelak tawa tanpa batasnya,
Tegurlah aku,

Aku hanya insan biasa yang bisa ada salah silapnya...

I will be right here waiting for you





Oceans apart day after day
And I slowly go insane
I hear your voice on the line
But it doesn't stop the pain

If I see you next to never
How can we say forever

Wherever you go
Whatever you do
I will be right here waiting for you
Whatever it takes
Or how my heart breaks
I will be right here waiting for you

I took for granted, all the times
That I thought would last somehow
I hear the laughter, I taste the tears
But I can't get near you now

Oh, can't you see it baby
You've got me going crazy 




Wherever you go
Whatever you do
I will be right here waiting for you
Whatever it takes
Or how my heart breaks
I will be right here waiting for you

I wonder how we can survive
This romance
But in the end if I'm with you
I'll take the chance

Oh, can't you see it baby
You've got me going crazy

Wherever you go
Whatever you do
I will be right here waiting for you
Whatever it takes
Or how my heart breaks
I will be right here waiting for you
Waiting for you


Si Merah Si Putih

Penyanyi: BLACK feat RJ

Semua gadis, dengarkanlah

Selagi nyawa ini dikandung badan
Selagi hayat ini masih berdiri
Selama itu aku takkan henti
Mencintaimu

Ku bukannya pertama ku bukannya pelakon
Yang boleh membawa watak setiap orang lain
Ku hanya insan pencinta namanya
Yang tahu warna putih dan warna merah
Ku persembahkan semua yang tersirat di hati
Bila dikumpulkan semua menjadi bentuk hati
Ku hanya insan pencinta namanya
Yang tahu warna putih dan warna merah

Selagi nyawa ini dikandung badan
Selagi hayat ini masih berdiri
Selama itu aku takkan henti
Mencintaimu

Jadilah isteri kepada diriku
Jadilah kekasihku selama-lama
Ku cinta padamu
Ku ingin mengahwinimu

Bila sudah bersama saat aku mulakan
Ku curah kasih seluruh jiwaku untukmu
Ku hanya insan pencinta namanya
Yang tahu warna putih dan warna merah
Payungmu dari hujan ku jaga tiap detik
Ku korbankan jiwa ragaku kepadanya
Ku hanya insan pencinta namanya
Yang tahu warna putih dan warna merah
Yang tahu warna putih dan warna merah

Selagi nyawa ini dikandung badan
Selagi hayat ini masih berdiri
Selama itu aku takkan henti
Mencintaimu

Jadilah cintamu dan cintaku satu
Jadilah isteri kepada diriku
Ku cinta padamu
Ku ingin mengahwinimu

Selagi nyawa ini dikandung badan satu
Ku cinta padamu
Selagi itu aku takkan henti mencintaimu
Mengahwinimu

Selagi nyawa ini dikandung badan
Selagi hayat ini masih berdiri
Selama itu aku takkan henti
Mencintaimu

Jadilah cintaku dan cintamu satu
Jadilah isteri kepada diriku
Ku cinta padamu
Ku ingin mengahwinimu

Ku hanya insan pencinta namanya
Yang tahu warna putih dan warna merah

Jadilah isteri kepada diriku
Jadilah kekasihku selama-lama
Ku cinta padamu
Ku ingin mengahwinimu

Ya sayang
Kita akan terus bersama

Ku hanya insan pencinta namanya
Yang tahu warna putih dan warna merah

Ku hanya insan pencinta namanya
Yang tahu warna putih dan warna merah

Dialah kekasihku selama-lama
Dialah kekasihku selama-lama
Dialah kekasihku selama-lamanya

For the next 3 year.

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

InsyaAllah... Jika diizinkan Allah harapnya pelan-pelan yang aku lakarkan akan dapat ditunaikan dengan jayanya. Amin.

Aku sebut graf la senang, aku buat sebagai perancangan aku untuk 3 tahun berikutnya. Kenapa sekarang?... Haha.. Den baghu dapat kojo jang..

Harapnya 5 impian tu dapat dilaksanakan. Semua yang realistik. Haha.. Salah satunya kahwin boleh?!!!.. Haha...

Ini adalah kisahku-Kisah Mawe©

Jika aku jatuh hati.

"Ya Allah jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu, agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu.

Ya Muhaimin, jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu.

 Ya Rabbana, jika aku jatuh hati jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling daripada hatiMu.

 Ya Rabbul Izzati, jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalan Mu

Ya Allah, jika aku menikmati cinta kekasihMu janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu.

 Ya Allah, jika aku jatuh hati pada kekasihMu jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu.

 Ya Allah jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu."

kopi dan pasta

Masalah kesihatan.

Hmm... Assalamualaikum...

Kalau nak dikatakan sihat tu tak sangatlah. Masih lagi batuk-batuk. Tambah pulak cuaca yang agak tidak menentu sekarang ni. Kadang-kadang panas, kadang-kadang hujan. Senang sangat dapat selsema.

Kan bagus kalau ada 'personal doctor'. Macam dalam drama-drama tu la. Haha.. Sakit ada orang tolong jagakan. Makan ada orang sediakan. Siapa tak mau weh. Haha...

Entri kali ini agak 'drama king'. Sila muntah malam karang. Siang batal puasa.

Lama giler!!!

Ehem! Test. Test.!

Assalamualaikum...

Sudah lama hamba tidak bertandang di sini. Ini kerana tidak ada cerita yang mahu ceritakan. Haha... Ditambah pula dengan kondisi internet yang tidak memuaskan. Dikuatkan lagi dengan rasa malas untuk menaip.

Okeh. First of all, ramadhan kareem to all muslims around the world. Semoga ramadhan kali ini penuh makna buat kita semua.

Aku pun dah blurr.. Tak tau nak tulis apa. Jarang kalau nak update pasal personal life kat sini.. Tapi kat yang satu lagi.. Haha..

Aku pun tak ingat dah tujuan berblog dulu dulu dulu. Orang buat blog gatal tangan buat blog. Adverlets gua berapa sen erk? Lupa password jugak benda alah tu. Sampai sejuta aku kahwin. Haha...

Seangkatan dengan gua Mawar Berduri, pemuisi dan pemantun. Entah aktif lagi ke tidak. Seorang lagi si Muba, di Korea Selatan. Rasa ada jarang-jarang entri baru. Gua je tak 'menyegat' nak menulis. Habis bahasa aku langgar. Maafkan hamba!

Recently.. Jeng2.. Thanks to all followers.

Link Xchange

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...