klik2

Popular Posts

Tweet-tweet

Followers

Arkib

Chit Chat

Marhaban Ya Ramadhan

Masalah Kegemukan...

Salam...

Isu kegemukan di Malaysia antara merupakan isu sensitif untuk diperbualkan di warung-warung kopi.. Sebelum ni dah pernah masuk tv, radio, dan surat khabar arus perdana mengenai masalah obesiti dalam kalangan kanak-kanak sekolah..

Selidik punya selidik, nasi lemak dipersalahkan.. Tapikan.. Aku tengok la, yang banyak hadapi masalah obesiti ni pelajar yang berada di kawasan bandar.. Dalam erti kata lain, ibu bapa mereka 'senang'.. Pelajar kat kampung pun makan nasi lemak jugak.. Hehe.. Aku dulu pun makan nasik lemak jugak.. Tak de la gemuk setakat ni..

Tak nak cakap banyak pasal tu.. Yang aku nak cerita sekarang ni, kat London, penemuan antara punca kegemukan.. Menurut mereka dalam syampu tu ada kalori kimia yang juga boleh menyebabkan masalah kegemukan.. 

Lanjutkan pembacaan anda disini ye..

Link Xchange

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...