klik2

Popular Posts

Tweet-tweet

Followers

Arkib

Chit Chat

Nasi Goreng USA lagi???

Salam...

Haha... Kali ni pasal nasi goreng USA lagi... Sebelum ada kata tanya dari mana asalnya nasi goreng ni... Tak tahu.. HA... Baca kat sini.... Maklumat baru yang aku terima megenai nasi ni ialah..
.
USA itu adalah meruapakan singakatan kepada Udang, Sotong dan Ayam.. Tapi ada ke semua tu dalam Nasi Goreng USA yang kita makan kat kedai tu... Hehe..


Lauk biasa yang kita lihat ialah daging atau ayam dan sebiji telur mata kerbau kan??? Munngkin faktor bahan mentah yang mahal memungkinkan penggunaan lauk-lauk seperti yang aku nyatakan itu tidak dapat dilakukan.. Jadi dengan mengekalkan nama USA, nasi ini mungkin mengalami proses penyesuaian dengan keadaan semasa.. Hehe...

Kredit kepada Saudara Anwar Hanapih dan rakan-rakan... Kalau ada maklumat lain sila kongsi erk.. Haha...

Kalau ada yang nak mencuba resipi ni ada kat sini.. Selamat mencuba..

3 Responses to Nasi Goreng USA lagi???

  1. sedapnya . dah lama tak makan kott (:

  2. Jasman says:

    wow. tp nasi goreng USA kat cini tak ada sotong n udang. cuma ada daging , telo mata n hotdog.hehehe

  3. hehe... tu la.. kat sini pun sama jugak.. cuma pelik kenapa nama USA je.. :)

Link Xchange

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...