klik2

Popular Posts

Tweet-tweet

Followers

Arkib

Chit Chat

Bandar Hilang !!!!

Salam...

Bandar-bandar di Malaysia ni bakal lenyap ditenggelami air laut dalam tempoh sembilan tahun lagi.. Menggerikan dengar berita ni.. Semua ni berlaku adalah disebabkan fenomena pemanasan global yang melampau sehingga mencairkan ais di kutub utara serta selatan seterusnya mengakibatkan peningkatan paras air laut...

Gambar Google


Sekarang ni pun kalau kita tengok kat pantai-pantai dah banyak pihak berkuasa menahan hakisan dengan buat benteng.. Untuk jangka masa pendek benda tu berkesan.. Tapi untuk jangka masa panjang.. Wallahu wa'lam.. Mungkin ada teknologi di masa depan kita pun tak tahu kan..

Apa yang boleh kita lakukan adalah dengan menjaga alam sekitar dan mengurangkan pemanasan global.. Benda ni berlaku disebabkan pembangunan tanpa kawalan dan mengakibatkan kesan rumah hijau.. Rasanya semua orang tahu mengenai kesan rumah hijau..

Gambar Google


Udara panas terkepung dalam bumi dan meningkatlan suhu bumi.. Apabila bumi panas, ais mencair, paras air laut meningkat, hakisan dan bandar rendah akan tenggelam...

Jagalah alam sekitar sebaiknya untuk generasi kita di masa depan..

Sumber : Berita Harian

One Response to Bandar Hilang !!!!

  1. A-Chik says:

    aku harap2 benda ni xkan berlaku..

Link Xchange

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...