klik2

Popular Posts

Tweet-tweet

Followers

Arkib

Chit Chat

Letih.. Tapi aku belajar benda baru...

Salam semua...


Letih la sikit minggu ni.. Relaks 2-3 hari lepas tu letih lagi... Maklumlah kita hidup kena belajar walaupun bukan dalam akademik. Kemahiran insaniah jugak perlu. Kata orang setiap hari adalah pelajaran. Setiap hari kita akan melalui dan menempuhi pengalaman yang baru dalam hidup. Bukan kata-kata aku, tapi seoranng ahli akademik.. Lupa pulak nama dia.. Hehehe.. Kalau aku ingat nanti aku bagi tahu.. 

Betul jugak dia cakap. Setiap yang kita tempuhi itu ada cabaran adn rintangan. Cabaran dan rintangan itulah yang menagjar dan mendidik kita secara tidak langsung. Sama ada kita perasan atau tidak, apa yang kita tempuhi akan kita analisa untuk apa yang bakal kita lakukan pada masa hadapan. Aku tak tahu sama ada ayat yang aku guna ni betul atau tak.

Senang citer aku bagi contoh. Kalau korang buat program contohnya, ada banyak masalah dan ramai orang komplen, masalah dan komplen inilah yang dijadikan sebagai pengajaran supaya kesilapan yang sma tidak aku berulang. Harap memahami.. hehe..

Betul tak apa yang aku cakap. Semua ni takkan kita dapat dalam bilik darjah semata-mata KECUALI kita sendiri yang melalui pengalaman itu. Lain program lain caranya. Program motivasi takkan sama dengan perasmian atau seminar. Melalui penglibatan dalam aktiviti-aktiviti yang kita sertai itu, kita akan belajar sedikit demi sedikit daripada orang yang tahu mengendalikan majlis itu.

Hari ni dan 2-3 hari yang lalu, aku belajar benda baru. Walaupun itu bukan bidang yang aku pelajari secara akdemiknya, tapi aku suka kerja ni. Ada cabarannya walaupun tidak ramai yang mengetahuinya kerana kerja ini dibelakang tabir. Tanpanya, tidak berfungsi sesuatu majlis itu walau segah manapun majlis itu. Nak tahu tunggu selepas ini... Haha...

Link Xchange

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...