klik2

Popular Posts

Tweet-tweet

Followers

Arkib

Chit Chat

Aku Join Projek Budak Sekolah


Penganjur: bulatcircle (klik link di atas)



    Pada musim citt sekolah yang lepas. Sekolah saya telah mengadakan 1 aktiviti riadah dikawasan air terjum sekayu. Tengah-tengah syok saya n kawan2 mandi kat air trjum 2 saya nampak seeko rama2 yang cantek. Saya pown kejar rama2 2. Tiba-tiba sy terjatuh.. Aduh!! Sakitnya kepala lutut sy.. Sy menjerit.. Huawaa.. Huawaa....

Kaki sy kluar air warna merah.. Sya igt air sirap saya pn tadah dan buat minum sbb sy dahaga sgt2.. sy rasa sedap dan minum daminum lagi.. sedap sehingga menjilat bibir.. Sy jalan-jalan cri rumah sy.. tp x jumpa.. sy nk menangis lagi.. tp tak jd.. sebab sy dengar suara org menyanyi... kuat dgr bunyi tu.. sy cri dan cri..
smbil tu sy nanyila lagu "di mana nak ku cari ganti"..

sampai habis lagu sya dgr sikit2 je suara org nyanyi tu.. sy rasa dia jeles ngan sya.. sbb sya nyanyi lg sedap... bru sy perasan.. walkman yg abg bg dh abis ubat dia... Perut saya pn dah berbunyi.. kriut.. kriut...
lapa dah ni.. sy pom slongkar dlm beg.. nasib baik ada biskut Harimau... buat alas perut sy.. mak slalu pesan suh makan biskut ni.. mak kata kalau makan cepat besar n boleh lari laju2..

dah letih berjalan baru say jumpa sebuah rumah... besar rumah tu.. sy pikir boley la gna telepn ke, internet ke tuk kontek mak ngan ayah sy.. tba2 sy jumpa ngan ibu yg sedang mengintai-ngintai di luar rumah itu.. "assalamualaikum wrt ibu.. ibu sedang cri apa?''
"wa'alaikumussalam, ibu cri anak ibu, hilang, jatuh x tau kemana"..
"anak ibu tu besar ke kecik"
"kecik je"
"apa nama anak mak cik tu, boleh sy tolong jeritkan, mana tau dia kluar"
mak cik ilang Anak kunci..

walaupun sya masih budak, sya juga mempunyai kemaluan rasa malu.. sya lari kuat2.. macam iklan biskut Tiger.. lalu sya tersepak benda yg besar.. DUP!, macam buah durian sya jatuh.. rupa-rupanya sya tersepak  sebuah peti besi yang tak berkunci.. sya pikir ni mesti yg ibu td punya neh.. 

sya pun bukak peti tu.. kreekkkk..dalam peti tu ada banyak kertas.. nasib baik cikgu dah ajar baca abc.. sya pun baca sikit2.. s.. u..r..a..t.. su..rat.. w..a..s..i..a..t.. wa..si..at.. surat wasiat.. dengan penuh rasa twaduk sya baca surat tu.. tekun sya membaca.. kemudian sya dengar satu bunyi dan tapak kaki yang kuat.. sya igt dinasour idung panjang.. rupanya gajah.. sya lari lintang puaka dikejar gajah itu.. 

sya rasa badan sya sungguh bertenga selepas  makan biskut harimau tadi.. sya lari dan lari.. lompat sini.. lompat sana.. lompat sini pulak.. degung degang sya lompat.. sya dengar sayup-sayup ada orang paggil nama sya.. semakin lama semakin kuat.. jelas.. cikgu memanggil nama sya..

"sempat lagi awak mengigau tengah hari buta ye.. sudah bangun berdiri atas kerusi sekarang"
sy kena denda smpai habis kelas.. 

sekian..

aku nak tag 3 bravo


ok.. harap menang ye.. hehe.. kredit tu Edi tag aku n penganjur.. hehe
pastu letak link korang kat link ni...



3 Responses to Aku Join Projek Budak Sekolah

  1. aku suka biskut Harimau tuh. hahah.

  2. nanyi lagu di mana nak ku cari ganti darah yg kuo 2 kew??haha..pndai bro wt ayt cm bdk skolh..kne b'dri ats kusi pown xpe..jnji krngan dh siap.hehe

  3. edi_fm32 says:

    biskut tiger tukar wk jenama baru..hehe..time dk asrama dlu.ak selau gk beli biskut tu..

Link Xchange

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...