klik2

Popular Posts

Tweet-tweet

Followers

Arkib

Chit Chat

BlogMalaysia.com

A.P.I- Pelita

Salam semua..

Sejak akhir-akhir ni makin kerap pulak aku update... hehe... Bekalan dalam cuti nanti... haha.. Ok, kali tentang muzik-muzik ini.. Sekarang semakin banyak muzik-muzik indie muncul dan berani mengetengahkan muzik mereka.. Satu perkembangan yang bagus dalam dunia muzik.. hehe.. macamlah aku ahli muzik..

Apa yang nak aku citer adalah pasal band A.P.I. Aku tak pasti ini merupakan kumpulan baru ataupun hanya nama dalam gabungan muzik mereka sebab mereka ni terdiri daripada gabungan penyanyi seperti Noh Hujan, Lan (Typewritter),Din Homatov (Estranged),Imran (One Buck Short),AJ (Pop Shuvit) dan LoQue (MonoloQue/ Butterfingers).

Satu lagu yang menarik minat aku adalah lagu Pelita.Lagu ni menjadi soundtrack dalam satu filem iaitu Hooperz. Korang dengarlah dan hayati lirik dia. Lagu ni adalah ciptaan salah seorang daripada anggota A.P.I iaitu Loque.



Verse_1
Tak pernah sesaat daku meragui
apa yang telah daku temui
slama ini,
Verse_2
Tak pernah sesaat daku menyesali,
apa yang telah aku nikmati,
apa ku alami,
slagi hayat di kandung badan,
Korus:
Takkan ku menyerah kalah,
walau mimpi ku musnah,
harapan ku hancur,
sayapku patah,
kan ku pancarkan cahaya,
seperti pelita ke srata dunia,
yang gelap gelita
sehingga hembusan nafas
yang terakhir.
Verse_3
tak pernah sesaat ku mencurigai,
apa yg telah aku kecapi,
stakat ini,
Verse_4
tiba saatnya kan ku tangisi,
pada yang pergi, takkan kembali
Kembali lagi,
ulang Korus.
Bridge:
Slagi jasadku belum terkubur!
Slagi tubuhku, belum ditimpa uzur!
pantang datuk nenek moyangku,
Berundur!
Ulang Korus x 2
Akan Ku Pancar Cahaya Seperti Pelita,
Ke Srata Dunia,
Seperti Cahaya…….
lagu oleh:LoQue
lirik oleh :LoQue
diterbitkan oleh:LoQue/Greg Henderson
A.P.I,sebuah kumpulan terdiri dari: Noh Hujan,Lan Typewritter,Din Homatov Estranged,Imran OBS,AJ Pop Shuvit dan loQue MonoloQue/ Butterfingers.
Hakcipta terpelihara:Pustaka Muzik Pancasona/Penerbitan Pancasona

Link Xchange

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...